تعلیم وتربیت

اعتقادی ،عبادی واخلاقی

دوره اول:

1-با صفات مهربانی ،بخشندگی ،دانایی وتوانایی خداوند آشنا واحساس اطمینان وآرامش حاصل از آن را ابراز نماید.

2- با شناخت روش زندگی وآموزه های اخلاقی پیشوایان دینی (آداب ورفتار فردی واجتماعی ،راستگویی نظم وپشتکار ) ،تاثیر آن را در رفتار خود نشان دهد.

3- با قرائت صحیح نماز  وآیات آسان قران ، آموخته های قرانی خود را در زندگی به کار گیرد

دوره دوم :

1-بادرک مفهوم اولیه هریک از اصول دین، پذیرش واحساس تعلق خاطر خود نسبت به آن را نشان دهد

2-با مطالعه روش زندگی وآموزه های اخلاقی پیشوایان دینی (عزت نفس ،تکریم والدین ،احترام به طبیعت ودیگران،وفای به عهد)وشناخت احکام موردنیاز الگوهایی را برای عمل صالح شناسایی ودر زندگی به کار گیرد.

3-با قرائت صحیح وروان ،درک مفاهیم عینی وانس با قران کریم ،آموزه های آن را در زندگی به کار گیرد

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تعلیم وتربیت

اجتماعی وی

دوره اول:

1-با ایفای نقش به عنوان عضوی از گروه (خانواده ،دوستان ،مدرسه ،)احساس تعلق خود را نسبت به گروه با رفتار همدلانه ،محترمانه ومشارکت جویانه نشان دهد.

2-با رعایت نظم وقانوندر روابط خانوادگی واجتماعی (محیطزندگی ومدرسه )وظایف خود را در قبال دیگران انجام دهد

3-با شناخت خود به عنوان یک شهروند ایرانی ،تعلق خاطر خود را نسبت به وطن ونمادهای آن نشان دهد

دوره دوم :

1-با شناخت حقوق ومسولیت خود در زندگی خانوادگی واجتماعی وبکار گیری رفتار سازنده ومسالمت جویانه ،از قوانین ومقررات به صورت آزادانه وسازنده پیروی کند .

2-با شناخت تغییرات محیط طبیعی واجتماعی در گذر زمان ،تاثیر آن را در زندگی خودتبیین کند

3-با کسب مهارت های شهروندی ،نقش ها و وظایف خودرا در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیت ها وبرنامه هایزیست محیطی ،فرهنگی ,ی انجام دهد

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تعلیم وتربیت

علمی وفناورانه

دوره اول:

1-با بهره گیری از مهارت های پایه یادگیری ،پدیده های طبیعی وروابط ریاضی را مطالعه کند ویافته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

2-باکسب مهارتهای پایه فناوری ،پرسشگری وخلاقیت ،فرایند تولید یک محصول را تجربه کند

دوره دوم :

1-با استفاه از مهارت های کار علمی وتفکر ,پدیده های طبیعی (آیات الهی ) والگوها وروابط ریاضی را مطالعه کند ونتایج آن را برای حل مسائل روزمره زندگی بکار گیرد.

2-باستفاده از مهارت های کار با دیگران ایده ها ویافته های حاصل از فعالیت های علمی – پژوهشی (فردی وگروهی )را با دیگران به مشارکت بگذارد .

3-با استفادهاز یافته های علمی وفناورانه وبهرگیری از مهارتهای پایه فناوری ،کالاها ووسایل مورد استفاده در زندگی روزمره را بررسی وایده هایی برای کیفیت واستفاده مسولانه از منابع پیشنهاد کند

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تعلیم وتربیت

زیستی  وبدنی

دوره اول:

1-با شناسایی ویژگیها ،نیازها وتوانمندی های جسمی –حرکتی خود ،رفتارهای متناسب با آن را بری حفظ شادابی ،ارتقای سلامت وتوانایی های بدنی خویش به عنوانامانت الهی انجام دهد

2-با کسب آگاهینسبت به محیط زیست ،تاثیر عملکرد خود بر محیط زندگی را بررسی ونتایج آن را به کار گیرد

دوره دوم :

1-با شناسایی ویژگی ها،نیازها،وتوانمندی های جسمی_حرکتی وروانی خود، الگوی رفتاری مناسب با موقعیت های مختلف را انتخاب کند وسطح سلامت وشادابی خود را ارتقا دهد

2-با مشارکت در طرح ها وبرنامه های بهداشت، سلامت ،تفریحات سالم ،تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی ،تاثیر گذاری آن را بر سلامت خود ودیگران مورد بررسی قرار دهد

3-با شناسایی محیط زندگی خود ،تاثیر الگوی رفتاری خویش بر محیط زیست به مثابه آیات الهی را تبیین کند وعملکرد خود را بهبود بخشد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تعلیم وتربیت

زیبایی شناختی و هنری

دوره اول:

1-با مشاهده اشیاءاطراف ،پدیده های طبیعی ،فرهنگی وهنری ساده ،دریافت حسی خود ولذت حاصل از آن را به زبان هنر ابراز نماید

2-با تغییر سازنده در محیط واشیاءاطراف تخیل ،تجسم وخلاقیت خود را پرورش دهد.

دوره دوم :

1-با شناسایی ودرک اهمیت عناصر زیباییساز در پیرامون خود،فضای زندگی خویش را بهبود بخشد

2-با خلق یک اثر هنری با استفاده از معیارهای زیبا شناسی ،قدرت خیل ,تجسم وایده پردازی خود را تقویت کند .

3-با شناخت اصول اولیه زیبا شناختی ,یک پدیده طبیعی یا اثر هنری را بررسی وچگونگی آن را برخود توصیف کند.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

تعلیم وتربیت

اقتصادی وحرفه ای

دوره اول :

1-با درک مفاهیم پایه اقتصاد(فایده ،هزینه،مصرف) روش های مصرف بهینه را در زندگی شخصی وخانوادگی به کار گیرد .

2-با کسب مهارت های ساده کار آفرینی ،قدرت تخیل وخلاقیت خود را برای تولید یک محصول یا خدمت بکار گیرد

دوره دوم :

1-با شناسایی مفاهیم عموی اقتصاد(تولید،توزیع ،ومصرف)ودرک نقش مسولیت پذیری وانضباط مالی در فعالیت های اقتصادی ،روش هایی را برای حل مسائل ساده اقتصادی شناسایی کند وبکار گیرد

2-با کسب مهارت های اصلی کار آفرینی ،قدرت تخیل وخلاقیت خود را برای تولید یک محصول یا خدمت اجرا ونتایج آن را تحلیل کند .

3- با درک مفاهیم اخلاق اقتصادی (کاروتلاش ،رعایت حق الناس ،نیکو کاری ،امانت داری ،پرهیز از اسراف وتبذیر )،رفتار خود در زندگی شخصی وارتباط با دیگران را بر مبنای آن سامان دهد وعمل کند

 
 
 
 
 
 
 

منبع : مدرسه فایل  طرح تدبیر

ساحت های طرح تدبیر 98-99

برنامه سالانه طرح تدبیر

برنامه سالانه پرورشی

  ,های ,زندگی ,کند ,دوره ,دهد ,    ,آن را ,1 با ,خود را ,2 با

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه آنلاین جانبی شو | گرین تلکام کتانی ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارها تولید کننده تمام ملزومات تالار و رستوران و عرضه کننده لوازم دسته دوم نمایندگی مجاز فروش ، قیمت و نصب تصفیه آب خانگی در کوار مرکز تخصصی واردات و پخش بلبرینگ و رولبرینگ پنجره دوجداره مرجع مقالات تخصصی ارایش فیشــــــنگار تابش قطره